Uczniowie z SP 1 programowali roboty edukacyjne
W Szkole Podstawowej nr 1 w Koninie uczniowie przez dwa tygodnie testowali i programowali roboty edukacyjne. Na zajęciach pozalekcyjnych i informatyce uczniowie poznawali środowisko Ozobota, Dasha i Dota.
Ozobot wprowadza dzieci i młodzież poprzez zabawę w świat nowych technologii. Ozobot jest gotowy do pracy w 2 sek. od wyjęcia z kapsuły i czeka na rozkazy. Rozumie kolorowe kody narysowane kredkami, jak i te czytane z ekranu napisane w Scratch OzoBlockly.
Dash (ten większy) to poruszający się na kółkach robot, który reaguje na głos, widzi przedmioty i mówi. Dot (ten mały) jest „mózgiem”, który co prawda nie porusza się na kółkach, ale poza tym może robić tak samo dużo, co Dash. W zasadzie jedynym ograniczeniem dla Dasha i Dota jest wyobraźnia programisty.
Uczniowie świetnie radzili sobie z programowaniem robotów edukacyjnych.