e-Twinning
Międzynarodowe głosowanie na logo projektu
Uczniowie klas 5b, 6a i 3b brali udział w międzynarodowym głosowaniu na logo projektu A.ll I.nclusive.
Propozycją logo klasy 5b była praca Wiktorii Nowak i Heleny Smuszkiewicz i znalazła się ona na 3. miejscu w głosowaniu.
Zwycięskim logo reprezentującym projekt A.ll I.nclusive wybrana została praca uczniów z Turcji.
Nietykieta
W ramach uczestnictwa w programie ‘A.llI.nclusive’ uczniowie klasy 5 b i 6 a pracowali przy tworzeniu zasad współpracy online z partnerskimi szkołami projektu.
Logo, które będzie reprezentowało tegoroczny projekt eTwinning - A.ll I.nclusive
Kolejnym zadaniem, z jakim zmierzyli się wspaniali uczniowie klasy 5 b i 6 a, było stworzenie logo, które będzie reprezentowało tegoroczny projekt eTwinning - A.ll I.nclusive. Uczniowie przygotowali logo w formie obrazkowej oraz w Canvie. Poniżej prezentujemy efekt końcowy, a także zwycięskie logo zaprojektowane przez Norberta Horzewskiego oraz Gabiela Mili.
Code Week czyli Eiropejski Tydzień Kodowania.
Uczniowie klasy 5 b i 6 a wraz z panią Dorotą Sawicką i panią Anną Skitek, na lekcji języka angielskiego brali udział w tzw. Code Week czyli Tygodniu Kodowania. Jest to wspólne działanie związane z projektem europejskim eTwinning pt. „A.ll I.nclusive”. Wszyscy partnerzy współpracują, aby złamać kod i stworzyć piosenkę. Zadanie polega na napisaniu słowa związanego z ochroną środowiska przy użyciu podanego alfabetu kodowego, a pozostali partnerzy muszą na zmianę dekodować go zgodnie z symbolami, które znajdą w tabeli, a następnie zasugerują inne słowo. Wszystkie słowa będą zawarte w tekście piosenki, która ma zostać utworzona przy użyciu aplikacji AI. Potwierdzeniem udziału są certyfikaty dla szkoły.
Europejski Dzień Języków
Z okazji Europejskiego Dnia Języków uczniowie klasy 5b i 6a współtworzyli wielojęzyczny słownik online. Tłumaczyli podane angielskie słownictwo na język duński i polski.
https://www.canva.com/design/DAGO2o0fHEE/_K5zJYSwbm54uJG9--t4yg/edit
Klasa 5a w programie eTweinning
W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła dołączyła do programu eTwinning, który gromadzi szkoły i przedszkola z całej Europy (i nie tylko) współpracujące za pomocą mediów elektronicznych.
Klasa 5a pod opieką nauczyciela informatyki - p. Arlety Ratajewskiej oraz nauczycieli języka angielskiego - p. Doroty Sawickiej i p.Anny Skitek bierze udział w projekcie pt. "Cool Cult-tour" i współpracuje z uczniami z Grecji, Turcji, Węgier, Hiszpanii, Włoch, Rumunii, Gruzji i Chorwacji w celu poznawania kultury tych krajów, rozwijania umiejętności posługiwania się językiem angielskim oraz narzędziami nowoczesnej technologii informatycznej.
Wspaniali Mali Artyści
Celem tego zadania było poznawanie dzieł europejskich artystów malarzy oraz propagowanie wybranych artystów ze swojego kraju i ich twórczości. Zadaniem uczniów było jak najwierniejsze odwzorowanie jednego obrazu na dwa sposoby- za pomocą narzędzi sztucznej inteligencji przy użyciu języka angielskiego oraz tradycyjnie, malując na papierze.
Klasa 5a przedstawiła dwie wersje obrazu ,,Boatman‘’, który namalował grecki malarz Alekos Fassianos.
Polski obraz ,,Bociany’’ Józefa Chełmońskiego wybrali i odwzorowali uczniowie z partnerskiej szkoły podstawowej w Pamfili w Grecji.
Zadanie kulinarne Master Chef Junior 2024
W tym zadaniu klasa 5a wymieniła się z koleżankami i kolegami z państw partnerskich projektu przepisami na tradycyjne potrawy ze swoich krajów. Uczniowie przygotowali w domach wiele popularnych polskich potraw tj. rosół, żurek, sałatkę jarzynową i babkę. Oprócz wykonania i prezentacji dań napisali też przepisy w języku angielskim. Efektem końcowym jest wspólna książka kucharska.
https://www.canva.com/design/DAF_qz2EX40/Dz6zVS-gVKtxOhj6Q__LfQ/edit
Gry i zabawy z dawnych lat
W czasach gdy dominują gry komputerowe i wciągają nas gry na smartfonach, zadaniem klasy 5a było wybranie i opisanie popularnych kiedyś w naszym kraju gier i zabaw, które umilały czas wolny.
Uczniowie wybrali grę w kapsle i zabawę w berka, następnie przygotowali opisy ich przebiegu w języku angielskim, aby koledzy z innych krajów mogli w nie zagrać.
5a natomiast wybrała grecką zabawę z kamykami ,,Pentovola’’ i znaną w wielu państwach ciuciubabkę.
Zadanie 6
W lutym uczniowie klasy 5a, którzy biorą udział w programie e-twinning, mieli za zadanie napisać krótką historyjkę bazującą na legendzie danego kraju. Nasza szkoła wybrała legendę o Syrence warszawskiej, którą uczniowie przetłumaczyli na język angielski oraz nagrali ścieżkę dźwiękową do tego tekstu. Dodatkowym zadaniem było stworzenie ilustracji do legendy, którą napisali uczniowie ze szkoły w Grecji.
Efekty wspólnej pracy można zobaczyć klikając poniższy link:
https://www.storyjumper.com/book/read/167703631/65a124640f368
Życzenia świąteczno- noworoczne dla uczniów z Grecji i spotkanie online ze szkołami partnerskimi projektu COOL CULT-TOUR programu eTwinning
Klasa 5a, która w bieżącym roku szkolnym bierze udział w projekcie COOL CULT-TOUR programu eTwinning, przygotowała przepiękne kartki z życzeniami bożonarodzeniowymi i noworocznymi w języku angielskim oraz polskim. Kartki zostały wysłane do jednej ze szkół również uczestniczących w projekcie COOL CULT-TOUR.
Oprócz tego, 20 grudnia klasa 5a brała udział w spotkaniu online z nauczycielami i uczniami kilku szkół partnerskich projektu (tj. Grecji, Węgier i Turcji). Głównym elementem naszego spotkania był quiz interaktywny na temat zwyczajów bożonarodzeniowych i noworocznych we wszystkich krajach uczestniczących w projekcie.
Wcześniej wszyscy uczniowie musieli zapoznać się z informacjami przygotowanymi przez każdą szkołę i zamieszczonymi we wspólnej prezentacji. Następnie swoją wiedzę wykorzystali wykonując interaktywne zadania na platformie Kahoot! Rywalizacji towarzyszyło wiele emocji i dobrej zabawy. Jednak przede wszystkim uczniowie poznali zwyczaje związane ze świętowaniem Bożego Narodzenia i Nowego Roku w różnych krajach Europy.
Zadanie 3 i 4
W październiku naszym zadaniem było kodowanie i stworzenie wizerunków znanych obiektów architektonicznych Europy i świata.Klasa 5a współpracowała z uczniami z Hiszpanii i Grecji przy tworzeniu Partenonu.
https://www.youtube.com/embed/0anJZWRAAXk?si=Mwu32NznMLvYw5yA
Zadaniem na listopad było stworzenie kolejnych zwrotek wiersza, którego wersy rozpoczynają się na kolejne litery nazwy naszego projektu COOL CULT-TOUR.
Zadanie 1 i 2
Piątoklasiści wykonali już dwa zadania projektu. Oto efekt pierwszego: https://youtu.be/Kfbx_-c5VTY?feature=shared
Kolejnym zadaniem było indywidualne zaprojektowanie logo dla projektu "Cool Cult-tour", wybór najciekawszego logo z klasy oraz głosowanie online na najlepsze logo spośród propozycji wszystkich państw partnerskich.