e-Twinning

Klasa 5a w programie eTweinning

W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła dołączyła do programu eTwinning, który gromadzi szkoły i przedszkola z całej Europy (i nie tylko) współpracujące za pomocą mediów elektronicznych.

Klasa 5a pod opieką nauczyciela informatyki - p. Arlety Ratajewskiej oraz nauczycieli języka angielskiego - p. Doroty Sawickiej i p.Anny Skitek bierze udział w projekcie pt. "Cool Cult-tour" i współpracuje z uczniami z Grecji, Turcji, Węgier, Hiszpanii, Włoch, Rumunii, Gruzji i Chorwacji w celu poznawania kultury tych krajów, rozwijania umiejętności posługiwania się językiem angielskim oraz narzędziami nowoczesnej technologii informatycznej.

Zadanie 6

W lutym uczniowie klasy 5a, którzy biorą udział w programie e-twinning,  mieli za zadanie napisać krótką historyjkę bazującą na legendzie danego kraju. Nasza szkoła wybrała legendę o Syrence warszawskiej, którą uczniowie przetłumaczyli na język angielski oraz nagrali ścieżkę dźwiękową do tego tekstu. Dodatkowym zadaniem było stworzenie ilustracji do legendy, którą napisali uczniowie ze szkoły w Grecji.
Efekty wspólnej pracy można zobaczyć klikając poniższy link:

https://www.storyjumper.com/book/read/167703631/65a124640f368

Życzenia świąteczno- noworoczne dla uczniów z Grecji i spotkanie online ze szkołami partnerskimi projektu COOL CULT-TOUR programu eTwinning

Klasa 5a, która w bieżącym roku szkolnym bierze udział w projekcie COOL CULT-TOUR programu eTwinning, przygotowała przepiękne kartki z życzeniami bożonarodzeniowymi i noworocznymi w języku angielskim oraz polskim. Kartki zostały wysłane do jednej ze szkół również uczestniczących w projekcie COOL CULT-TOUR. 

Oprócz tego, 20 grudnia klasa 5a brała udział w spotkaniu online z nauczycielami i uczniami kilku szkół partnerskich projektu (tj. Grecji, Węgier i Turcji). Głównym elementem naszego spotkania był quiz interaktywny na temat zwyczajów bożonarodzeniowych i noworocznych we wszystkich krajach uczestniczących w projekcie. 

Wcześniej wszyscy uczniowie musieli zapoznać się z informacjami przygotowanymi przez każdą szkołę i zamieszczonymi we wspólnej prezentacji. Następnie swoją wiedzę wykorzystali wykonując interaktywne zadania na platformie Kahoot! Rywalizacji towarzyszyło wiele emocji i dobrej zabawy. Jednak przede wszystkim uczniowie poznali zwyczaje związane ze świętowaniem Bożego Narodzenia i Nowego Roku w różnych krajach Europy. 

Zadanie 3 i 4

W październiku naszym zadaniem było kodowanie i stworzenie wizerunków znanych obiektów architektonicznych Europy i świata.Klasa 5a współpracowała z uczniami z Hiszpanii i Grecji przy tworzeniu Partenonu. 

https://www.youtube.com/embed/0anJZWRAAXk?si=Mwu32NznMLvYw5yA

Zadaniem na listopad było stworzenie kolejnych zwrotek wiersza, którego wersy rozpoczynają się na kolejne litery nazwy naszego projektu COOL CULT-TOUR. 

https://www.emaze.com/@ALLIRQCOQ/digital-book 

Zadanie 1 i 2

Piątoklasiści wykonali już dwa zadania projektu. Oto efekt pierwszego: https://youtu.be/Kfbx_-c5VTY?feature=shared

Kolejnym zadaniem było indywidualne zaprojektowanie logo dla projektu "Cool Cult-tour", wybór najciekawszego logo z klasy oraz głosowanie online na najlepsze logo spośród propozycji wszystkich państw partnerskich.