KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka klauzula informacyjna znajduje się w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Kompetencje na szóstkę - Jak wspólnie zapracować na sukces?

Kolejna lekcja pod czujnym okiem Pani Agnieszki Pawelczyk w klasie I B w ramach projektu „Kompetencje na szóstkę” odbyła się pod hasłem: „Jak wspólnie zapracować na sukces?”

Na wstępie zajęć, w formie przepięknych rysunków maluchy opowiedziały o tym, co ciekawego ostatnio zrobiły z przyjaciółmi lub kolegami i koleżankami, a czego sami nie potrafiliby zrobić. Następnie zabawa pt. „Kto pierwszy, ten lepszy” przyniosła dzieciom wiele radości oraz udowodniła, że wygrywa ten, kto potrafi współpracować, a współpraca bardzo się opłaca. Był to ważny wniosek, jaki wyciągnęły dzieci, ponieważ w tym momencie Pani Agnieszka zaprosiła swoich uczniów do głównego zadania, które było okazją do trenowania umiejętności pracy zespołowej i osiągania kompromisu. To zadanie, to: konstruowanie „jajkodromu”. Każda grupa miała zbudować konstrukcję „jajkodromu”, która umożliwiłaby surowemu jajku bezpieczne lądowanie z wysokości około 2 metrów. Zadanie miało zostać zaliczone, jeżeli jajko umieszczone w konstrukcji, po zderzeniu z ziemią nie ulegnie zniszczeniu/ nie stłucze się.
Dzieci z wielkim zapałem wzięły się do pracy. Wspólnie omawiały sposób skonstruowania urządzenia, wspólnie dobierały potrzebne materiały i wspólnie go budowały. Następnie przyszedł ważny moment, czyli umieszczenie surowego jajka w jajkodromie i zrzucenie go z wysokości 2 metrów. Emocji przy konstruowaniu było bardzo wiele, ale podczas zrzucania urządzenia z jajkiem w środku, „sięgnęły one Zenitu”. Nawet Adaś, któremu zawsze wszystko się udaje i odważnie zmaga się ze wszystkim, co go w szkole spotyka, mocno trzymał zaciśnięte piąstki i bardzo podekscytowany mówił, że spociły mu się ręce i strasznie mocno bije mu serce, bo boi się o swoje jajko. Na szczęście konstrukcja okazała się doskonała. Jajko w jajkodromie po wylądowaniu na podłodze nie pękło, a zabawa w pełni się udała. Innym dzieciom również wszystko się powiodło, dlatego uśmiech do samego końca lekcji nie schodził maluchom z ust.
Na koniec wszyscy wspólnie doszli do wniosku, że współpraca, to umiejętność, którą trzeba ćwiczyć i udoskonalać, dokładnie tak samo, jak pisanie, czy czytanie. A, żeby dobrze współpracować należy się tego, jak najszybciej nauczyć i jak najczęściej korzystać z okazji do pracy zespołowej, bo „co dwie / trzy głowy, to nie jedna”. A poza tym, przyjemniej jest mieć towarzystwo, bo można się świetnie bawić i do tego czegoś się od siebie nawzajem nauczyć.