Kompetencje na szóstkę - Jak gimnastykować wyobraźnię

Przed nami nowy rok szkolny 2017/2018, nowa energia do pracy i nauki, a co za tym idzie – nowe atrakcyjne programy i projekty dla uczniów.
Pani Agnieszka Pawelczyk wraz z uczniami klasy I B rozpoczęła realizację projektu ”Kompetencje na szóstkę” organizowanego przez Fundację Uniwersytet Dzieci. To idealny projekt, który rozwija potencjał uczniów, ułatwia im naukę, uczy nawiązywania relacji z innymi i skutecznego komunikowania się. Celem programu jest rozwijanie kompetencji uczniów, kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość. Kształcenie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania. Program zapewnia uczniom wszechstronny rozwój osobowy i społeczny. Rozbudza i zaspokaja naturalną ciekawość poznawczą uczniów.
Jak zaktywizować uczniów na lekcji? W jaki sposób zmotywować ich do nauki? Wystarczy rozbudzić ich ciekawość i to dzieje się na lekcjach p. Agnieszki Pawelczyk w klasie I B, bo szkoła jest wspaniałym i fascynującym miejscem spotkań dzieci z nauką, poprzez ekscytującą zabawę na zajęciach.

Pierwsze zajęcia uczniów klasy I b, które zostały zorganizowane pod czujnym okiem p.Agnieszki Pawelczyk, w ramach realizacji programu ”Kompetencje na szóstkę” organizowanego przez Fundację Uniwersytet Dzieci pod hasłem „Jak gimnastykować wyobraźnię?” ogromnie podobały się wszystkim dzieciom. Spowodowały one, że umysł dziecka 7-letniego, wytworzył zaskakujące dla wszystkich pomysły i propozycje. Od wspaniałych i kolorowych rysunków okraszonych pięknymi wypowiedziami na temat tego, o czym myślą ich bliscy, poprzez zabawę twórczą z kolorowymi chustami i zamianą ich w smoki, następnie wymyślanie rymowanek, rozegranie meczu skojarzeń, aż do zamiany kubków w: „Coś innego”. Odpowiednio dobrane zabawy sprawiły, że umysł dziecka błyskawicznie podsuwał im dobre pomysł, a myśli nie chowały się z tyłu głowy, gdy uczniowie chcieli przekazać coś, lub to wyrazić. Po zajęciach pierwszaki bez trudu wyjaśniły, jak mogą ćwiczyć swoją wyobraźnię, wytłumaczyły, dlaczego warto rozwijać kreatywność i wyobraźnię oraz potrafiły zbudować ciągi skojarzeń, żeby trenować swobodne myślenie. Tylko samodzielne dochodzenie do wiedzy gwarantuje dobrą zabawę i obszerną wiedzę dziecka.
Kolejne zajęcia w ramach programu już wkrótce.