KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka klauzula informacyjna znajduje się w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Europejski Tydzień Kodowania

W dniach 17 – 23 października 2016 r uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 w Koninie uczestniczyli w Europejskim Tygodniu Kodowania. Uczniowie klas II – VI na zajęciach komputerowych programowali w Scratchu. Młodsi uczniowie poznawali środowisko Scratch i tworzyli pierwsze animacje duszków. Starsi uczniowie, uczęszczający na zajęcia dodatkowe z programowania, uczyli kolegów, w jaki sposób stworzyć grę zręcznościową, logiczną czy platformową. Odbyły się również warsztaty programowania w Scratch dla nauczycieli prowadzone przez p. Arletę Ratajewską.
Mistrzowie Kodowania

Nasza szkoła przystąpiła do pilotażowego wdrażania programowania w edukacji formalnej, dlatego od września  realizowana innowacja pedagogiczna „Młody programista”.  Elementy programowania wprowadzane są na zajęciach komputerowych w klasach III – VI. Innowacja jest również realizowana na zajęciach pozalekcyjnych. Zajęcia prowadzone są w pięciu grupach dwudziestoosobowych dla chętnych dzieci z klas II – VI. Zajęcia prowadzą: p. Arleta Ratajewska i p. Aldona  Tamborska.

Dzieci bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach, a efektem ich pracy są ciekawe animacje, gry, projekty edukacyjne. Uczniowie dzięki programowaniu rozwijają logiczne myślenie, kreatywność a także umiejętność współpracy w grupie.